2019. év - társasjátékdíj
Beválogatott társasjátékok listája
A kereskedők völgye - Legendás mesterek céhe
Kiadó: Reflexshop Kft. | Kiadva: 2018. | Játékos: 2-4 fő | Játékidő: 30 p
A Legendás Mesterek Céhe tagfelvételt hirdetett! De csak a Kereskedők Völgyének legrátermettebb kofáját – a piac igazi királyát - fogadja be ez az elit közösség… A céhtagság hatalmas elismeréssel és páratlan lehetőségekkel kecsegtet: miért is ne lennél hát Te az új tag?!
Mi sem szemlélteti úgy a természet szépségét, mint egy Arborétum vibráló színkavalkádja. Az Arborétumba látogatók számára tervezhettek színpompás rügyekkel és levelekkel szegélyezett sétaútvonalakat. Az élénk cseresznyevirág, az illatos som és a tekintélyes tölgy mind-mind helyet kapnak ezen a békés helyen. Ám a harmonikus légkör mögött egy igazi versengésre ösztönző játék rejtezik. El kell döntenetek, mely kártyáitokat helyezitek el Arborétumotokban, és hogy melyeket tartjátok meg a kezetekben a végső értékeléshez, mivel csak a legtapasztaltabb arborétumvezető nyerheti el a természet legnagyobb rajongója címet. Az Arborétum nemcsak egy gyönyörűen illusztrált kártyás társasjáték, hanem egy gyors, érdekes, egyszerű szabályokkal rendelkező kihívás, melyben komoly döntési helyzeteket kell menedzselnünk az utolsó pillanatig.
Atlantica, a legendás szigetvilág, amely évszázadokkal ezelőtt a tengerbe süllyedt. A legendáinak száma közel olyan nagy, mint a kutatók száma, akik újra és újra az eltűnt szigetvilág után kutatnak.
De a titokra fény derült - Atlantica elsüllyedt szigetvilágát felfedezték.
A játékosok egy - egy kutatócsoport vezetőjének a szerepébe bújnak, és a tenger mélyén rejlő elfeledett kincsek után kutatnak. Búvárokat toboroznak, teherhajókat bérelnek azért, hogy megtalálják a felbecsülhetetlen értékű leleteket, és elszállítsák azokat a világ múzeumaiba. Egyre több tudós érkezik a központi kutatóállomásra, és egyre több ismeretanyag gyűlik, amelyek segítenek nekik. De sietniük kell - egy közeledő hurrikán azzal fenyeget, hogy a kutatómunkát idő előtt abba kell hagyni.
Kinek sikerül a legértékesebb kincseket megszerezni, a hajókra rakodni és a legtöbb tudást megszerezni?
Ki tudja a legszebben csempézett falat összeállítani, amellyel elnyeri I. Mánuel
bizalmát, és ezzel a megbízást, hogy a királyi palotát ő díszítse?
Az Azul különleges stratégiai játék, amelyben a játékosoknak egyszerre kell arra
figyelniük, hogy egy-egy választással milyen lehetőséget hagynak meg vetélytársaiknak,
és arra, hogy az aktuális fordulóban minél nagyobb egybefüggő területet
építsenek a színes csempékből. Okosan kell tehát dönteni és tervezni, az elvehető
csempék készletmozgása és a többi játékos készülő mozaikja alapján.
Dr. Fondor időgépet alkotott, hogy ellophassa a világtörténelem leghíresebb
kincseit – a ti dolgotok, hogy biztonságba helyezzétek azokat!
Ebben az együttműködős játékban az a csapat feladata, hogy beosonjon Dr. Fondor
fellegvárába, kinyisson zárt ajtókat, kikapcsoljon csapdákat – és visszaszerezze
a műkincseket. Ehhez a szereplők különleges képességeit kell összehangolják,
miközben el kell kerüljék Dr. Fondort, aki a fellegvárban mozogva újra aktiválja
a csapdákat és bezárja a nyitott ajtókat. Vajon sikerül-e megmenteni a Mona Lisát, a
Rosette-i követ és az Excaliburt, mielőtt letelne az idő – vagy örökre nyomuk vész?
Már órák óta tart a verseny, de végre ott a vörös zászló! Indul az utolsó kilométer... Kezdődik a végső nagy hajrá! Nem is veszed észre, hogy felállsz a biciklin, csak hogy
gyorsabban tudd taposni a pedálokat. Szinte egy testként mozog a boly és senkit nem engedsz magad elé. Vajon marad elég erőd az utolsó pillanatig, hogy te szakítsd át a célszalagot vagy legyőz a kimerültség? Bizonyíts!
A világ legrangosabb kerékpárversenyének embert próbáló kihívásával nézhetsz szembe a Flamme Rouge-ban, ahogy csapatod két különböző adottságú versenyzőjével hajtasz a végső győzelemért. A kitartásod mellett ravasz taktikai döntéseket kell meghoznod, hogy magad mögé utasítsd a többieket.
Bizonyítsd be, hogy nagy hadvezér vagy, és te lehetsz a hunok következő uralkodója! Rakd meg szekereidet, fogadj fel hűséges embereket, és ha kell, átkozd meg ellenfeleidet sámánjaid segítségével! Használd kártyáid képességét, hogy te lehess a legjobb!
Eljött az Ősz! Ősszel új színek költöznek az erdőbe. Az indián nyár alatt, a levelek teszik színpompássá a talajt, a lehullott levelek között pedig félénk állatok lapulhatnak meg. Gyűjtsd be az erdő kincseit, találd meg a bujkáló állatokat, miközben az utolsó őszi sétát teszed az erdőben.
Évente egyszer Quedlinburg városa 9 napos vásárt tart. Az ország legjobb csodadoktorai és kuruzslói gyűlnek össze egy helyen, hogy bemutassák gyógyító tudományukat és gyógyitalaikat. Büdös, izzadó lábak, honvágy, csuklás és szerelmi betegség - mindenre van gyógymódjuk. Minden sarlatán saját gyógyitalt főz. A gyógyitalok elkészítéséhez a játékosok összetevőket húznak a saját zsákjukból, amíg úgy nem gondolják, hogy a tökéletes gyógyital elkészült. De csak óvatoson: picivel több ezekből a speciális összetevőkből, és az egész edény felrobbanhat! Szóval meg kell találni a megfelelő időt a megálláshoz, mielőtt túl késő lenne, és talán egy kisebb adagot kell elsőre készíteni, hogy a nyereségből értékesebb összetevőket kereshessenek később. Így a játékos zsákja fokozatosan töltődik fel egyre értékesebb, hasznosabb összetevőkkel, és így a következő bájital még értékesebb lehet.
Vajon hova vezet minket a csapatvezetőnk az új képpel? A korláttal a hídra utal, vagy a kerek ablakkal a holdas lapra?
Két csapat verseng egymással, melyikőjük talál meg hamarabb három pontot a képek alkotta Amsterdam-ban. A csapatjelző bábu csak egyet vagy kettőt léphet, attól függően, egy vagy két kártyát kaptak-e utalásként. A játék nincs körökre bontva, így az a csapat nyer, amelynek a vezetője hamarabb talál összefüggést a célterület és a 10 felcsapott kép között, illetve hogy a csapat milyen hamar jön rá, hova kell lépniük. Egy színes és vidám asszociációs partijáték – győzzön a gyorsabb csapat!
Az elfeledett kincsek
Lépjetek be Luxor mesés templomába, vezessétek a kalandorokat a templom titokzatos járatain és kutassátok fel útközben az értékes kincseket.
Célotok a fáraó sírkamrája, de már az odavezető út során számtalan kincset és titokzatos erővel bíró skarabeuszt gyűjthettek.
Minden játékos egy 5 kalandorból álló csapatot irányít a kártyáival. Aki előbb lép be a kalandoraival a sírkamrába és az út során minél több kincset szerzett, az sok pontot kap. Aki a legtöbb pontot gyűjti össze, az lesz a játék győztese.
Minden játék új és változatos játékélményt nyújt, mert a játék során folyamatosan új kincsek és változatos akciólehetőségeket nyújtó különleges lapkák kerülnek a sírkamrához vezető útra.
Ideális családi társasjáték!
Egyszerű játékszabályokkal, egyedi játékmechanizmussal valamint a folyamatosan megújuló játékfelülettel változatos és izgalmas játékélményt nyújt.
Minden fa felfelé törekszik, a fény felé – minél több fényt gyűjt be, annál többet
fordíthat új magra, vagy növekedésre!
Ebben a családi stratégiai játékban minden játékos egy fafajtát irányít, és igyekszik
azzal az erdei tisztás értékes közepe felé terjeszkedni. De közben figyelnie kell arra is, hogy
fáit magasra növessze, különben a vetélytársak a vándorló nap sugarait leárnyékolják,
és arra is, hogy a gyűjtött fénypontokat időben újabb fák ültetésére fordítsa.
Pionírok kerestetnek!
A Vadnyugat: Az első városok virágzanak, és új városlakókra van szükségük, hogy tovább fejlődhessenek. A játékosok a kocsijaikat hajtják körbe a játéktáblán, építik az úthálózatukat, és letelepednek a pionírjaikkal. Minden pionírnak adott szakmája van, ami speciális előnyöket ad a játékosának, ha a megfelelő helyen telepszik le.
A Pioneers játék egy izgalmas társasjáték az egész család számára, amiben nagyon fontos, hogy a játékosok ügyesen alkalmazkodjanak a taktikájukkal a játék folyamatosan változó feltételeihez.
Messze földön híres mesterként bár hatalmas megtiszteltetés, de mégsem ért meglepetésként, hogy felkértek a Sagrada Família egyik rózsaablakának kivitelezésére. Persze, nem te vagy az egyetlen üveg-míves, de tudod, hogy csak egy mester munkájára fog az egész világ emlékezni. Ott állsz hát az épülő katedrális mellett, felnézel rá és a tökéletes ihletet és ezzel az alkotói halhatatlanságot keresed… vajon képes leszel megtalálni?
A Sárkány palota - a birodalom legősibb és legfontosabb hatalmi központja - hanyatlik. Ereje és befolyása évtizedek óta csökkenőben, de most, hogy a Bölcs Sárkány támogatását is elveszítette, az emberek elvándorolnak, új otthont keresve, ahol biztonságban és gazdagságban élhetnek. És Ti, a környező birodalmak urai, szívesen befogadjátok őket! Itt a lehetőség, hogy kiszabaduljatok a Sárkány palota árnyékából és növeljétek hatalmatokat... De vajon el tudod nyerni a hatalmas szellemek bizalmát és támogatását? Melléd áll vajon majd a Bölcs Sárkány? Te fogod a következő Sárkány palotát felépíteni? A Sárkány palotaTM játékot egy ősi kínai játék, a Madzsong ihlette. Vegyél el lapkákat az omladozó Sárkány palotáról és épísd be őket a saját palotádba. Gyűjts azonos típusú lapkákat és építs szentélyt rájuk a pontszerzéshez. Kérj segítséget a szellemektől, engedd szabadon a képességeiket. De vigyázz! A Bölcs Sárkány kéréseit is be kell tartani a győzelemhez!
A 24-es az utolsó lap, amit az asztal közepére tettünk, és nekem a 49-es a legkisebb lap a kezemben… Vajon mennyit várjak, mielőtt lerakom?
A The Mind egy különleges játék: a játékosoknak úgy kell a kezükben lévő lapokat egymásra kijátszani, hogy azok mindig emelkedő sorrendben legyenek – ha valakinek a kisebb lapja kimarad, az az egész csapatnak hibapont. De hogy kinek milyen lap van a kezében, azt nem beszélhetik meg egymás között! Egyszerűen egymásra kell hangolódjanak, hogy érezzék, melyik az a pillanat, amikor a tartogatott lapot le kell tegyék. Ha elfogytak a kártyák, a következő fordulóban eggyel többet kap mindenki!
Békés versenyfutás (vagy inkább -séta) Japán híres zarándokútján
A játékosok Kiotótól Edoig sétálva gyűjthetik a pontokat: vásárolhatnak szuvenírt a közeli városokból, felkereshetnek sintó szentélyeket, vagy egy meleg vizű forrást, esetleg csak gyönyörködhetnek a tájban. A fogadókban megállva finomabbnál finomabb falatokból válogathatnak, persze csak ha előbb érnek oda, mint a többiek. Minden játékos maga dönt, gyorsabban halad-e, hogy elsőként érjen a helyszínekre, vagy lassabban, hogy többször kerülhessen sorra. Csodálatos grafika, egyszerű játékmenet, és a hozzátartozó „játszunk még egyet” érzés.
Részletes Játéklista
Társasjátékok:
- A kereskedők völgye - Legendás mesterek céhe
- Arborétum
- Atlantica
- Azul
- Dr Fondor és az idő fellegvára
- Flamme Rouge
- Hunok
- Indian nyár
- Kuruzslók Quedlinburgban
- Lépten-nyomon Amszterdam
- Luxor
- Photosynthesis
- Pioneers
- Sagrada
- Sárkány palota
- The Mind - Érezz rá!
- Tokaido
Hírlevél:
Ha nem akarsz lemaradni az eredményekről, iratkozz fel a hírlevelünkre!
A díj célja a magyar nyelven kapható társasjátékok népszerűsítése és a vásárlók döntésének segítése.