A Magyar Társasjátékdíjat a Magyar Társasjátékos Egyesület alapította 2010-ben. A díjat minden évben egy választott zsűri ítéli oda a legjobb magyar kiadású családi társasjátéknak.

2019. év - társasjátékdíj

 

Beválogatott társasjátékok listája

A kereskedők völgye - Legendás mesterek céhe

A kereskedők völgye - Legendás mesterek céhe

beválogatott

Kiadó: Reflexshop Kft. | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 30 perc

A Legendás Mesterek Céhe tagfelvételt hirdetett! De csak a Kereskedők Völgyének legrátermettebb kofáját – a piac igazi királyát - fogadja be ez az elit közösség… A céhtagság hatalmas elismeréssel és páratlan lehetőségekkel kecsegtet: miért is ne lennél hát Te az új tag?!

Arborétum

Arborétum

beválogatott

Kiadó: Vagabund | Kiadva: 2019. | Játékosszám: 2-2 fő | Játékidő: 35 perc

Mi sem szemlélteti úgy a természet szépségét, mint egy Arborétum vibráló színkavalkádja. Az Arborétumba látogatók számára tervezhettek színpompás rügyekkel és levelekkel szegélyezett sétaútvonalakat. Az élénk cseresznyevirág, az illatos som és a tekintélyes tölgy mind-mind helyet kapnak ezen a békés helyen. Ám a harmonikus légkör mögött egy igazi versengésre ösztönző játék rejtezik. El kell döntenetek, mely kártyáitokat helyezitek el Arborétumotokban, és hogy melyeket tartjátok meg a kezetekben a végső értékeléshez, mivel csak a legtapasztaltabb arborétumvezető nyerheti el a természet legnagyobb rajongója címet. Az Arborétum nemcsak egy gyönyörűen illusztrált kártyás társasjáték, hanem egy gyors, érdekes, egyszerű szabályokkal rendelkező kihívás, melyben komoly döntési helyzeteket kell menedzselnünk az utolsó pillanatig.

Atlantica

Atlantica

beválogatott

Kiadó: Piatnik Budapest Kft | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-5 fő | Játékidő: 30 perc

Atlantica, a legendás szigetvilág, amely évszázadokkal ezelőtt a tengerbe süllyedt. A legendáinak száma közel olyan nagy, mint a kutatók száma, akik újra és újra az eltűnt szigetvilág után kutatnak.
De a titokra fény derült - Atlantica elsüllyedt szigetvilágát felfedezték.
A játékosok egy - egy kutatócsoport vezetőjének a szerepébe bújnak, és a tenger mélyén rejlő elfeledett kincsek után kutatnak. Búvárokat toboroznak, teherhajókat bérelnek azért, hogy megtalálják a felbecsülhetetlen értékű leleteket, és elszállítsák azokat a világ múzeumaiba. Egyre több tudós érkezik a központi kutatóállomásra, és egyre több ismeretanyag gyűlik, amelyek segítenek nekik. De sietniük kell - egy közeledő hurrikán azzal fenyeget, hogy a kutatómunkát idő előtt abba kell hagyni.
Kinek sikerül a legértékesebb kincseket megszerezni, a hajókra rakodni és a legtöbb tudást megszerezni?

Azul

Azul

ajánlott

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 30 perc

Ki tudja a legszebben csempézett falat összeállítani, amellyel elnyeri I. Mánuel
bizalmát, és ezzel a megbízást, hogy a királyi palotát ő díszítse?
Az Azul különleges stratégiai játék, amelyben a játékosoknak egyszerre kell arra
figyelniük, hogy egy-egy választással milyen lehetőséget hagynak meg vetélytársaiknak,
és arra, hogy az aktuális fordulóban minél nagyobb egybefüggő területet
építsenek a színes csempékből. Okosan kell tehát dönteni és tervezni, az elvehető
csempék készletmozgása és a többi játékos készülő mozaikja alapján.

Dr Fondor és az idő fellegvára

Dr Fondor és az idő fellegvára

beválogatott

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 30 perc

Dr. Fondor időgépet alkotott, hogy ellophassa a világtörténelem leghíresebb
kincseit – a ti dolgotok, hogy biztonságba helyezzétek azokat!
Ebben az együttműködős játékban az a csapat feladata, hogy beosonjon Dr. Fondor
fellegvárába, kinyisson zárt ajtókat, kikapcsoljon csapdákat – és visszaszerezze
a műkincseket. Ehhez a szereplők különleges képességeit kell összehangolják,
miközben el kell kerüljék Dr. Fondort, aki a fellegvárban mozogva újra aktiválja
a csapdákat és bezárja a nyitott ajtókat. Vajon sikerül-e megmenteni a Mona Lisát, a
Rosette-i követ és az Excaliburt, mielőtt letelne az idő – vagy örökre nyomuk vész?

Flamme Rouge

Flamme Rouge

beválogatott

Kiadó: Reflexshop Kft. | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 45 perc

Már órák óta tart a verseny, de végre ott a vörös zászló! Indul az utolsó kilométer... Kezdődik a végső nagy hajrá! Nem is veszed észre, hogy felállsz a biciklin, csak hogy
gyorsabban tudd taposni a pedálokat. Szinte egy testként mozog a boly és senkit nem engedsz magad elé. Vajon marad elég erőd az utolsó pillanatig, hogy te szakítsd át a célszalagot vagy legyőz a kimerültség? Bizonyíts!
A világ legrangosabb kerékpárversenyének embert próbáló kihívásával nézhetsz szembe a Flamme Rouge-ban, ahogy csapatod két különböző adottságú versenyzőjével hajtasz a végső győzelemért. A kitartásod mellett ravasz taktikai döntéseket kell meghoznod, hogy magad mögé utasítsd a többieket.

Hunok

Hunok

beválogatott

Kiadó: Reflexshop Kft. | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 45 perc

Bizonyítsd be, hogy nagy hadvezér vagy, és te lehetsz a hunok következő uralkodója! Rakd meg szekereidet, fogadj fel hűséges embereket, és ha kell, átkozd meg ellenfeleidet sámánjaid segítségével! Használd kártyáid képességét, hogy te lehess a legjobb!

Indian nyár

Indian nyár

beválogatott

Kiadó: Compaya | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 1-4 fő | Játékidő: 60 perc

Eljött az Ősz! Ősszel új színek költöznek az erdőbe. Az indián nyár alatt, a levelek teszik színpompássá a talajt, a lehullott levelek között pedig félénk állatok lapulhatnak meg. Gyűjtsd be az erdő kincseit, találd meg a bujkáló állatokat, miközben az utolsó őszi sétát teszed az erdőben.

Kuruzslók Quedlinburgban

Kuruzslók Quedlinburgban

győztes

Kiadó: Compaya | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő

Évente egyszer Quedlinburg városa 9 napos vásárt tart. Az ország legjobb csodadoktorai és kuruzslói gyűlnek össze egy helyen, hogy bemutassák gyógyító tudományukat és gyógyitalaikat. Büdös, izzadó lábak, honvágy, csuklás és szerelmi betegség - mindenre van gyógymódjuk. Minden sarlatán saját gyógyitalt főz. A gyógyitalok elkészítéséhez a játékosok összetevőket húznak a saját zsákjukból, amíg úgy nem gondolják, hogy a tökéletes gyógyital elkészült. De csak óvatoson: picivel több ezekből a speciális összetevőkből, és az egész edény felrobbanhat! Szóval meg kell találni a megfelelő időt a megálláshoz, mielőtt túl késő lenne, és talán egy kisebb adagot kell elsőre készíteni, hogy a nyereségből értékesebb összetevőket kereshessenek később. Így a játékos zsákja fokozatosan töltődik fel egyre értékesebb, hasznosabb összetevőkkel, és így a következő bájital még értékesebb lehet.

Lépten-nyomon Amszterdam

Lépten-nyomon Amszterdam

beválogatott

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-8 fő | Játékidő: 30 perc

Vajon hova vezet minket a csapatvezetőnk az új képpel? A korláttal a hídra utal, vagy a kerek ablakkal a holdas lapra?
Két csapat verseng egymással, melyikőjük talál meg hamarabb három pontot a képek alkotta Amsterdam-ban. A csapatjelző bábu csak egyet vagy kettőt léphet, attól függően, egy vagy két kártyát kaptak-e utalásként. A játék nincs körökre bontva, így az a csapat nyer, amelynek a vezetője hamarabb talál összefüggést a célterület és a 10 felcsapott kép között, illetve hogy a csapat milyen hamar jön rá, hova kell lépniük. Egy színes és vidám asszociációs partijáték – győzzön a gyorsabb csapat!

Luxor

Luxor

ajánlott

Kiadó: Piatnik Budapest Kft | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 45 perc

Az elfeledett kincsek
Lépjetek be Luxor mesés templomába, vezessétek a kalandorokat a templom titokzatos járatain és kutassátok fel útközben az értékes kincseket.
Célotok a fáraó sírkamrája, de már az odavezető út során számtalan kincset és titokzatos erővel bíró skarabeuszt gyűjthettek.
Minden játékos egy 5 kalandorból álló csapatot irányít a kártyáival. Aki előbb lép be a kalandoraival a sírkamrába és az út során minél több kincset szerzett, az sok pontot kap. Aki a legtöbb pontot gyűjti össze, az lesz a játék győztese.
Minden játék új és változatos játékélményt nyújt, mert a játék során folyamatosan új kincsek és változatos akciólehetőségeket nyújtó különleges lapkák kerülnek a sírkamrához vezető útra.
Ideális családi társasjáték!
Egyszerű játékszabályokkal, egyedi játékmechanizmussal valamint a folyamatosan megújuló játékfelülettel változatos és izgalmas játékélményt nyújt.

Photosynthesis

Photosynthesis

különdíjas

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 30 perc

Minden fa felfelé törekszik, a fény felé – minél több fényt gyűjt be, annál többet
fordíthat új magra, vagy növekedésre!
Ebben a családi stratégiai játékban minden játékos egy fafajtát irányít, és igyekszik
azzal az erdei tisztás értékes közepe felé terjeszkedni. De közben figyelnie kell arra is, hogy
fáit magasra növessze, különben a vetélytársak a vándorló nap sugarait leárnyékolják,
és arra is, hogy a gyűjtött fénypontokat időben újabb fák ültetésére fordítsa.

Pioneers

Pioneers

beválogatott

Kiadó: Piatnik Budapest Kft | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-4 fő | Játékidő: 60 perc

Pionírok kerestetnek!
A Vadnyugat: Az első városok virágzanak, és új városlakókra van szükségük, hogy tovább fejlődhessenek. A játékosok a kocsijaikat hajtják körbe a játéktáblán, építik az úthálózatukat, és letelepednek a pionírjaikkal. Minden pionírnak adott szakmája van, ami speciális előnyöket ad a játékosának, ha a megfelelő helyen telepszik le.
A Pioneers játék egy izgalmas társasjáték az egész család számára, amiben nagyon fontos, hogy a játékosok ügyesen alkalmazkodjanak a taktikájukkal a játék folyamatosan változó feltételeihez.

Sagrada

Sagrada

beválogatott

Kiadó: Reflexshop Kft. | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 1-4 fő | Játékidő: 45 perc

Messze földön híres mesterként bár hatalmas megtiszteltetés, de mégsem ért meglepetésként, hogy felkértek a Sagrada Família egyik rózsaablakának kivitelezésére. Persze, nem te vagy az egyetlen üveg-míves, de tudod, hogy csak egy mester munkájára fog az egész világ emlékezni. Ott állsz hát az épülő katedrális mellett, felnézel rá és a tökéletes ihletet és ezzel az alkotói halhatatlanságot keresed… vajon képes leszel megtalálni?

Sárkány palota

Sárkány palota

ajánlott

Kiadó: A-Games Delta Vision | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 3-10 fő | Játékidő: 15 perc

A Sárkány palota - a birodalom legősibb és legfontosabb hatalmi központja - hanyatlik. Ereje és befolyása évtizedek óta csökkenőben, de most, hogy a Bölcs Sárkány támogatását is elveszítette, az emberek elvándorolnak, új otthont keresve, ahol biztonságban és gazdagságban élhetnek. És Ti, a környező birodalmak urai, szívesen befogadjátok őket! Itt a lehetőség, hogy kiszabaduljatok a Sárkány palota árnyékából és növeljétek hatalmatokat... De vajon el tudod nyerni a hatalmas szellemek bizalmát és támogatását? Melléd áll vajon majd a Bölcs Sárkány? Te fogod a következő Sárkány palotát felépíteni? A Sárkány palotaTM játékot egy ősi kínai játék, a Madzsong ihlette. Vegyél el lapkákat az omladozó Sárkány palotáról és épísd be őket a saját palotádba. Gyűjts azonos típusú lapkákat és építs szentélyt rájuk a pontszerzéshez. Kérj segítséget a szellemektől, engedd szabadon a képességeiket. De vigyázz! A Bölcs Sárkány kéréseit is be kell tartani a győzelemhez!

The Mind - Érezz rá!

The Mind - Érezz rá!

beválogatott

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2018. | Játékosszám: 2-6 fő | Játékidő: 15 perc

A 24-es az utolsó lap, amit az asztal közepére tettünk, és nekem a 49-es a legkisebb lap a kezemben… Vajon mennyit várjak, mielőtt lerakom?
A The Mind egy különleges játék: a játékosoknak úgy kell a kezükben lévő lapokat egymásra kijátszani, hogy azok mindig emelkedő sorrendben legyenek – ha valakinek a kisebb lapja kimarad, az az egész csapatnak hibapont. De hogy kinek milyen lap van a kezében, azt nem beszélhetik meg egymás között! Egyszerűen egymásra kell hangolódjanak, hogy érezzék, melyik az a pillanat, amikor a tartogatott lapot le kell tegyék. Ha elfogytak a kártyák, a következő fordulóban eggyel többet kap mindenki!

Tokaido

Tokaido

beválogatott

Kiadó: Gémklub | Kiadva: 2019. | Játékosszám: 2-5 fő | Játékidő: 45 perc

Békés versenyfutás (vagy inkább -séta) Japán híres zarándokútján
A játékosok Kiotótól Edoig sétálva gyűjthetik a pontokat: vásárolhatnak szuvenírt a közeli városokból, felkereshetnek sintó szentélyeket, vagy egy meleg vizű forrást, esetleg csak gyönyörködhetnek a tájban. A fogadókban megállva finomabbnál finomabb falatokból válogathatnak, persze csak ha előbb érnek oda, mint a többiek. Minden játékos maga dönt, gyorsabban halad-e, hogy elsőként érjen a helyszínekre, vagy lassabban, hogy többször kerülhessen sorra. Csodálatos grafika, egyszerű játékmenet, és a hozzátartozó „játszunk még egyet” érzés.



Részletes Játéklista

Társasjátékok:

Hírlevél:

Ha nem akarsz lemaradni az eredményekről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

 




A díj célja a magyar nyelven kapható társasjátékok népszerűsítése és a vásárlók döntésének segítése.