A Magyar Társasjátékdíjat a Magyar Társasjátékos Egyesület alapította 2010-ben. A díjat minden évben egy választott zsűri ítéli oda a legjobb magyar kiadású családi társasjátéknak.

2011. év - társasjátékdíj

 

Beválogatott társasjátékok listája

Alhambra: The Card Game

Alhambra: The Card Game

beválogatott

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2010. szeptember | Játékosszám: 3-6 fő

A játékosok célja minél több épületlap gyűjtése épületlap típusonként, mert a játék folyamán többször értékelés következik és azok, akik épületlap típusonként a legtöbb épületlappal rendelkeznek pontot kapnak épületlapjukért. A játékot az a játékos nyeri, aki a játék végéig a legtöbb pontot gyűjti össze.

Batavia

Batavia

beválogatott

Kiadó: M-Ágnes | Megjelent: 2009. | Játékosszám: 3-5 fő

A játékosok kereskedőként Ázsia szerte látogatásokat tesznek az 5 Kelet-Indiai Társaság kereskedelmi ügynökségein. Minden kereskedelmi ügynökség más-más árucikket árul, amit a látogató megvehet. Akinek a megfelelő hajókártyája van az utazhat a társaságok hajóin a kereskedelmi ügynökségekhez. Aki a legjobban jövedelmező áruval rendelkező ügynökségeket keresi fel és a legtöbb árut gyűjti a raktárba a játék végén aranytallérokat kap.

Bumeráng

Bumeráng

jelölt

Kiadó: Granna (Kék Kobra Kft.) | Megjelent: 2010. | Játékosszám: 3-5 fő

Minél ügyesebb és ravaszabb egy játékos, annál jobb vadászterületet tud megszerezni, és annál nagyobb esélye van a győzelemre. Vadászat, kaland, harc a vadászterületekért… Ebben a játékban vadászó ausztrál bennszülöttek csapnak össze egymással: a játékosok állatokat ábrázoló kártyák megszerzéséért versengenek. Minél több kártyájuk gyűlik össze ugyanannak az állatnak a képével, annál nagyobb az esélyük a győzelemre. A játékosok minden körben a középre letett kártyákon levő vadászterületekre teszik meg tétjeiket: minden körben csak azokat a kártyákat szerezhetik meg, amelyeken az a vadászterület látható, amelyet titokban megjelöltek. Csakhogy mindig azé az elsőbbség, akinek a licitje a legmagasabb volt: a többieknek be kell érniük az elhajított bumerángok, illetve a szabadon maradt kártyák begyűjtésével.

Cable Car

Cable Car

beválogatott

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2010. szeptember | Játékosszám: 2-6 fő

Minden játékos a hozzá tartozó társaság Cable Car vágányhálózatát építi. Minden célállomásra becsatlakozott vágányvonalért pont jár. Ha sikerül a központi állomásra becsatlakozni, a vágányvonalért dupla pont jár! Kiegészítés: „A részvénytársaságok”: Részvényesként a játékosok részt vehetnek minden Cable Car vonal kiépítésében és részvényük arányában részesedést kaphatnak a Cable Car vonal értékelésekor.

Chicago Express

Chicago Express

beválogatott

Kiadó: M-Ágnes | Megjelent: 2009. | Játékosszám: 2-6 fő

A 19. századvégi Amerika befektetőiként a játékosok megpróbálnak minél nagyobb profitot elérni a feltörekvő vasúti társaságok részvényei segítségével. A játékosok pénzükkel licitálnak a vasúti társaságok részvényeire, a részvény birtokában befolyásolják a társaságok fejlődését és nyereségre tesznek szert az osztalékokon keresztül. Minden vasúti társaság rendelkezik egy bizonyos bevétel fölött, ami az osztalék fázisában a részvényesek (játékosok) között kerül kiosztásra.

Fast 4 Words - Szócsata

Fast 4 Words - Szócsata

beválogatott

Kiadó: M-Ágnes | Megjelent: 2009 | Játékosszám: 2-4 fő

A szócsata társasjáték szinte korhatár nélkül vidám perceket okozhat az egész családnak, a gyermekektől a felnőttekig. A játékban 4 perc alatt felváltva kell elhelyezni a betűtartó állványban a saját betűkockáinkat. A betűkockák bármilyen irányba alkothatnak szavakat - függőlegesen, vízszintesen, átlósan, illetve előre és visszafelé is. A játékosok minden 2, 3 vagy 4 betűkockából álló szóért, kockánként 1 pontot kapnak. A legtöbb pontot szerző játékos győz a játék végén. Akik gyorsabban fejezik be a játékot, bónusz pontokat is kaphatnak. Szórakoztató társasjáték az egész családnak. Kellemes kikapcsolódás felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt!

Finca

Finca

győztes

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2010. szeptember | Játékosszám: 2-4 fő

A játékosok a mallorcai gazdák szerepébe bújva learatják a szigeten honos gyümölcsöket, és a sziget különböző területeire szállítják, ahol mindig eltérő gyümölcsre merül fel igény. Ezekért a szállítmányokért a játékosok pontokat kapnak. A játék végén az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.

Graffiti

Graffiti

beválogatott

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2010. szeptember | Játékosszám: 3-8 fő

Mindenki rajzol, egy játékos találgat. Kitalálja azt amit a többiek rajzolnak? Melyik rajzra adja a legtöbb pontot? Melyik volt a legeredetibb? És végül kitalálja azt, hogy ki rajzolta azt a rajzot? A játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb pontja lesz.

Keltis

Keltis

jelölt

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2009. szeptember | Játékosszám: 2-4 fő

A játékosok kártyákat játszanak ki azért, hogy figuráikat a lehető legmesszebbre juttassák el. A játék végén annál több pontot kap egy játékos, minél előrébb juttatta figuráját az úton. Ezek mellett a játékosok kelta kívánságköveket is gyűjtenek, amiért extra pontokat kapnak. A játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb pontja van.

Tobago

Tobago

jelölt

Kiadó: Piatnik | Megjelent: 2010. szeptember | Játékosszám: 2-4 fő

Tobago az elfelejtett kincsek szigete. A kezeitekben tartjátok egy kincses térkép részeit. De vajon hogyan illenek össze? Egy terepjáróval átkeltek a dzsungelen, sziklás magaslatokon és vadvizeken. A kincs azok között kerül felosztásra, akik a nyomára vezettek. A 3 részből álló játéktábla 32 különböző játékjelenetet tesz lehetővé a gazdagon illusztrált tájakon a gondosan kidolgozott játékfigurákkal.



Részletes Játéklista

Társasjátékok:

Oklevéllel elismerve:

További adatok 2011-hez

Dokumentumok:

Zsűritagok:

Bársony Balázs, Bérczes Bernadett, Farkas Gábor, Molnár László, Tasnádi Ákos

Bizottsági tagok:

Bálint Gábor, Farkasné Mák Éva, Kovács Krisztián

Egyéb adatok:

Hírlevél:

Ha nem akarsz lemaradni a jövő évi eredményekről és eseményekről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

 




A díj célja a magyar nyelven kapható társasjátékok népszerűsítése és a vásárlók döntésének segítése.